17 Nisan 2009 Cuma

KIZILCIK TARHANASI ÇORBASI


Herkese hayırlı Cumalar,
Her derde deva çorbalardan biridir bence kendisi. Kızılcık tarhanası çorbası... Ben bu tarhanayı annemlerden aldım. Onlar yazın Kastamonu'dan taze kızılcıkları toplayıp kendileri yapıyorlar tarhanayı. Büyük ihtimal köylü ürünleri satan dükkanlarda vardır. Eğer bulursanız bence hiç kaçırmayın alın derim. Gelelim tarifimize.
MALZEMELER
Kızılcık tarhanası
Su
1 adet kuru soğan
Sarımsak (arzuya göre)
Sıvı yağ
Tuz
YAPILIŞI
Tarhanaya bir miktar su koyup ocağa alın ve kaynayana kadar karıştırın. Bu arada su ayarını zevkinize göre yapabilirsiniz. Üstünde biriken köpükleri temizleyin.
Soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağda kavurun. Lezzetli olması için epey kavurmanız gerek ama bu seferde soğanlar biraz yandığı için zararlı olur derseniz artık orası size kalmış.
Kavrulmuş soğanları kaynayan çorbaya döküp altını kapatın ve dövülmüş sarımsak ile servis yapın. İstenirse sarımsak çorbanın içinede atılabilir.
Afiyetle...
İyi bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle...

6 yorum:

  1. aaaaaaaaaaa bu bızım buranın yemegı herkes bılmez bunu ama ben bayılırım ellerıne saglık super bı corbaa

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı cumalar canım. Kızılcık tarhanasını duymuştum ama hiç denemedim. Ellerine sağlık nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. bi de kızılcık tarhanasını baştan anlat bakalım :) kızılcıkların en olgunları toplanır kaynatılır, kızılcıklar elekten geçirilir, un, hamur .... kurutulur elenir oohhhh bisürü iş ama bukadar zahmete değiyor doğrusu :) ellerine sağlık ablacığım :)

    YanıtlaSil
  4. aaa iç duymamıştım tarhanayı severim ama bunu yemedim.ellerine sağlık cnm değişik ve güzel

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor.
    Çok beğendim.
    İyi haftalar.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Cok degisik tarhana corbasi ilk defa görüyorum tadini merak ettim eminim saglikli besini bol bir corba olmustur eline saglik canim.
    sevgiler

    YanıtlaSil