12 Ağustos 2008 Salı

SÜZME MERCİMEK ÇORBASI


............Çok uzun süredir bloğa çorba tarifi eklemediğimi farkettim ve bizim evin favori çorbası olan süzme mercimeğin arşivden bir fotoğrafını bulup ekliyim dedim.




MALZEMELER



1 su bardağı kırmızı mercimek

1 patates rendesi

1 havuç rendesi

1 soğan (yemeklik doğranmış)

1 yemek kaşığı salça

1/2 limon suyu

tuz, kimyon, karabiber, kırmızıbiber



Yapılışı çoooook basit. Herşeyi çiğden koyup sebzeler yumuşayana kadar haşlıyorum. Teknoloji sayesinde süzekten süzmeyip blenderdan geçiriyorum.

Ben içine hiç yağ koymuyorum ama yağda nane yakıp üstüne koyarsanız dahada harika oluyor.



AFİYET OLSUN.......


6 yorum:

  1. Bayılırım! Ellerine sağlık Öznur'cum, sanırım Ramazan'ın yaklaşmasından, ben de çorba havasına girdim bugünlere.. Bloglar şenlenir şimdi çorba tarifleriyle.. Senin kaseni ben alabilir miyim? :)

    YanıtlaSil
  2. Bu arada dikkatimi çekti, un yok mu tarifte?

    YanıtlaSil
  3. Aslı'cım,
    Yorumun için sağol.
    Yok ben un koymuyorum zaten içindeki patates çorbayı koyulaştırıyo. Hatta ikinci ısıtmada çorbaya su bile katmak zorunda kalıyorum. Oldukça yoğun oluyor yani.
    Afiyet olsun canım. :)

    YanıtlaSil
  4. mercimek corbasi nefis gorunuyor canim ellerine emegine saglik
    izninlelinkini lezzet ustalari linkime eklemek isterim.
    kucak dolusu selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Özgül Hanım,
    Öncelikle güzel yorumunuz için sağolun. Tabiikide bloğumu ekleyebilirsiniz.
    Yeni tariflerde görüşmwk üzere hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  6. Bu gunun feyzi uzerinize,rahmeti gecmisinize,bereketi evinize,
    nuru ahiretinize,sicakligi yuvaniza dolsun.
    Berat kandiliniz kutlu olsun.

    YanıtlaSil