17 Nisan 2008 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI BEZELYE


Akşam yemeğini hazırlamaya fazla vaktim ve malzemem yokken buzluktaki geçen yazdan kalma bezelyeler ile yaptığım bezelye yemeği.
1 soğan yemeklik doğranıp sıvıyağ ve zeytinyağ karışımında kavrulur. Küçük doğranmış havuç ilave edilip kavurmaya devam edilir.Salça ilave edilir. Bezelyeler ve bir miktar su ilave edilip pişirilir. Küçük doğranmış patetesler de ilave edilip pişirmeye devam edilir. Bulyon ve tuz ilave edilir.
Afiyet oolsun.
Doğruyu söylemek gerekirse ben patatesleri bezelyelerle birlikte koymuştum ama çabuk piştikleri için ezildiler. O yüzden tarifte patatesleri sonradan ekleyin dedim.

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık Öznur, pilav ve yoğurtla birlikte yemeye bayılırım bezelyeyi.. Maalesef ben su miktarını bir türlü ayarlayamadım bezelyede, üzerini aşacak kadar koymak iyi bir fikir değildi sanırım.. Bir dahakine çok az koyacağım..

    YanıtlaSil
  2. canım ablam bütün yemeklerin çok harika gözüküyo. ellerine sağlık. sen evlenmeden önce neden bize yemek yapmıyodum:)neyse seni çok özlüyorum ablacım.sana afiyet olsun. bb...

    YanıtlaSil