10 Mart 2008 Pazartesi

DOMATESSİZ DOMATES ÇORBASI

Ben hafta sonu gezip tozarken blog arkadaşlar harıl harıl yemek yapmaya devam etmişler. Kendimden utandım valla. Çünkü ben bu iki gün boyunca kahvaltı hazırlamak için bile mutfağa girmedim. O yüzden bugün sabahtan başladım yemek yapmaya.
Kışın hormonlu domates yemek istemeyenler için domatessiz bir domates çorbası yaptım. Hazır çorbalara benzedi. Ben üstüne nane koydum ama eminim kaşar rendesi ile daha güzel olur.
Malzemeler
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı un
  • 1 yemek kaşığı dolusu salça
  • 5 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 bulyon
  • Tuz
  • Nane
  • Kaşar
Hazırlanışı
Yağ ile un kokusu çıkana kadar kavrulur.
Biraz soğuması beklenir.
İçine salça, su, süt, bulyon ve tuzu konulup blenderdan geçirilir.
Kaynayana kadar karıştırılarak pişirilir.
Üstü nane veya kaşar ile süslenip servis yapılır.
Afiyet olsun..:)

2 yorum: