3 Kasım 2008 Pazartesi

KOKOŞ KURABİYE


Haftanın ilk gününün sabahından herkese günaydın,
Tezimin bitmesine 2 ay kaldığı için ev ile okul arasında mekik dokurken bloğuma yemek eklemekte biraz zorlanıyorum ne yazık ki. Bugün bile birazdan hazırlanıp okula gitcem.
Evde ders çalışırken atıştırmalık bişeyler yapıyım dedim ve önceden hazırını alıp yaptığım ve çok beğendiğim kokoş kurabiyeyi kendim yaptım. İnternetten bi ön araştırma yaptıktan sonra kendimce bi tarif çıkardım. Ben bu kurabiyeleri tek başıma yiyceğim için malzeme miktarını yarıya düşürerek kullandım. Aşağıdaki miktarla bile 22 adet kurabiye çıkıyor haberiniz ola. Şunuda belirtmeden geçemiyeceğim. Bu kurabiyeler pek hazırına benzemediler. Bunlar normal kurabiye gibi oldular öteki hazır olan ise sanki içinde hiç un yokmuş sırf hindistancevizinden yapılmış gibilerdi. Ama buda kurabiye olarak oldukça güzeldi. Denenmeye değer.


MALZEMELER

125 gr margarin
1 yumurta (sarısı hamurun içine, beyazı üstüne)
3 yemek kaşığı pudra şekeri
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1/2paket kabartma tozu
1,75 su bardağı un
üstü için biraz daha hindistan cevizi

YAPILIŞI

Yumurtanın beyazı ve üstü için ayırdığınız hindistan cevizi hariç bütün malzeme yoğrulur.
Ceviz büyüklüğünde hamurlar koparılıp yuvarlanır.
Önce yumurta beyazına, sonra hindistan cevizine bulanıp tepsiye dizilir.
önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pembeleşene kadar pişirilir.

AFİYET OLSUN...

6 yorum:

  1. selam.kokoşlar pek iştah acıcı görünüyor..eline saglık arkadaşım..sevgiler.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  2. ooy yerim ben bu kokoşlarıı pek şekerler canııım...

    ellerine sağlık canııım

    YanıtlaSil
  3. öznurcum kurabiyeler nefiss görünüyor.ellerine sağlık .derslerinde de kolaylıklar diliyorum, sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  4. Ben dün bir kurabiye yaptım taş gibi oldu ya neyi yanlış yaptım bilmiyorum.atamıyorumda zar zor yiyoruz.
    bittikden sonra senin tarifden deneyeceğim.
    güzel görünüyorlar ellerine sağlık canım.
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Canim ellerine saglik,sahane gorunuyor kurabiyeler,ismi de pek sirin...sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  6. KURABİYELERİN ÇOK HOŞ GÖZÜKÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil