17 Mart 2008 Pazartesi

EZOGELİN ÇORBA


Herkese haftanın ilk gününden merhaba. Hepinize iyi haftalar dilerim arkadaşlar. Akşam için; yavaş yavaş arkamızda bıraktığımız kış günlerinin vazgeçilmezlerinden çorba yaptım. Lama'nın çorba ye etkinliği içinde ufak bir kurtarma operastonu denedim. Dün akşam haşladığım eriştelerin suyunu bu çorbada denemek için dökmeyip dolapta saklamıştım. Bu arada erişteleri haşlarken içine missgibi'nin sitesinde gördüğüm gibi içine et bulyon atmıştım. O yüzden eriştelerin suyu gerçekten güzeldi.
Malzemeler
  • Makarna suyu
  • 1,5 lt kaynar su
  • 1/2 su bardağı ince bulgur
  • 1/2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 avuç pirinç
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 limon suyu
  • Tuz, karabiber, nane, kırmızı pulbiber
Yapılışı
  • Mercimği, pirinci, bulguru temizleyip tencereye makarna suyu ve su ile birlikte koyup kaynatın.
  • Unu yağ ile kavurup soğumaya bırakın.
  • Soğumuş una salçayı koyup karıştırın biraz su koyup homojen bir karışım elde edin.
  • Taneleri iyice pişmiş olan çorbaya salçalı karışımı azar azar ilave edin.
  • Limon suyunu tuzunu ve baharatlarını ekleyin.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Öznurcum, sıcacık,bol limonlu ne de güzel olur mercimek çorbası.ellerine sağlık canım.
    öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bayılırım bu çorbaya :) Ellerine sağlık,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil